2014-04-26, kl 21:17:00

LoppiEvent Food n' Lifestyle

Idag var jag på LoppiEvent Food n' Lifestyle och träffade massa härliga människor och fick massor med inspiration.

Det var fantastika föreläsningar med fantastika inspirationer och förebilder. Dagen började med Nina Hermansen från Hela sverige bakar som var konferencier. Det började med att John Opsahl som är grundaren till Supernature som höll i en föreläsning. Under dagen fick man även se en förhandstitt på Hela Kändis Sverige Bakar, ett program som börjar på tv4 som jag starkt kan rekommendera och hoppas ni sitter bänkade framför tv:n, det vet jag att jag iallafall kommer.


Caroline Ahlqvist från Hela Sverige Bakar med OBH Nordica bakar sommarkakor, höll en underbar föreläsning för oss bakälskare och även visade en fantastik bakmaskin som heter Hercules från OBH Nordica. Ni som har denna fantastika bakmaskin kan jag rekommendera detta tårtrecept jag hittade för något år sedan på internet. Bakade denna till min sambos födelsedag och den var en stor hit. Ni hittar receptet här. Caroline bjöd även på en god tårta som var choklad och lakrits, mums! Hon bjöd även på småkakor och bullar. 

Oscar Jöback höll en föreläsning om träning och hur man peppas till träning, jätte intressant. Efter föreläsningarna bjöds det på lunch och mingel.


Min favorit var en frozen yoghurt från Sia med smaken mango, den rekommenderar jag starkt!

Här är lite mingelbilder innan föreläsningarna och under minglet.
 
Sen fick man även med sig en helt underbar goodiebag som innehöll massa grymma saker.
 
Ett jätte stort tack till alla som var med under denna dag, Ni finner även fler bilder från dagen på Chatarina, Kajsa-Stina, Denise, Malin & Cecilias bloggar. Tack för sällskapet idag och ett stort tack till Loppi för denna toppen dag!


Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback