2015-04-09, kl 17:11:47

En helg på sjukhuset

Som ni märker har jag inte uppdaterat bloggen på länge, detta beror på att jag har blivit mycket sämre. Som ni vet så har jag känt av njuren i flera veckor. I fredags morgon vaknar jag av såna smärtor kunde inte röra så vi fick åka in akut på långfredagen. När vi kom in fick vi jätte bra hjälp och fort, fick massa smärtstillande och prover, är så himla nöjd med bemötandet. Direkt på ultraljudet såg man att min njure hade vidgats mer vilket gör att jag får såna kraftiga smärtor. Då fick jag tillsammans med läkare välja vem och när man skulle operera in slangen. Superbra då jag inte hade haft en bra upplevelse tidigare. Vi beslutade att på lördagen skulle slangen opereras in i min njure och jag fick bli kvar över natten och få massa smärtlindring.


På lördagen fick jag vara fastande i väntan på operationen. Tur att mattias hade kommit med god middag till mig på sjukhuset på fredags kvällen, mums! Operationen skulle ha skett klockan 10 på förmiddagen men skedde inte förs än kl.14. Så jag fick massa dropp, smärtstillande och lugnande inför operationen. Jag fick en liten bättre upplevelse denna gång men usch så smärtsam. Sista gången jag genomför det. Efteråt hade jag enorma smärtor så jag fick bli kvar en natt till för smärtlindring som krävdes i mängder. De blev en hel del sömnlösa nätter med massa smärtlindring.


på söndagen övertalade jag läkaren att få bli utskriven och få fortsätta min smärtlindring hemma, vilket de gick med på. Ska på massa täta kontroller och provtagningar. Så just nu är jag sängliggandes med morfintabletter hemma. Vi ska få mig att kämpa ett tag innan bebisen måste tas ut, allting beror på mig. Just nu är det för farligt för bebisen att komma ut så jag kommer behöva bli inlagd snart igen för att få hjälp med sömn och smärta. Just nu vill jag bara njuta av att jag får vara hemma trots alla smärtor men jag får träffa Nova. Som jag saknade henne hela helgen. Hon får tyvärr inte komma till sjukhuset pga rs-viruset. Nu håller vi tummar och tår på bebisen stannar inne i några veckor till och att jag orkar hålla ut. Vilket gör att jag inte kommer orka blogga på ett bra tag. Men vill ändå uppdatera er som inte följer på instagram vad det är som händer och varför ingen uppdatering sker.

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback