2015-04-29, kl 19:00:59

I motgångar kämpar vi för medgångar

Har tyvärr varit dålig uppdatering då jag varit uttorkad, efter flera samtal med läkare visade det sig att jag fick en biverkning utav medicinen mot urinvägsinfektionen. Nu har jag fått sluta med den och tvingat i mig massa vätskeersättning för att inte behöva åka till sjukhuset och få dropp. Jag har legat hemma helt utmattad och uttorkad då jag kräktes 2-3 liter i flera dagar sen jag började med den medicinen. 

Idag har jag iallafall lite energi och ork, det går åt rätt håll! Vill verkligen slippa sjukhuset så mycket som möjligt. Påtal om fler tråkigheter så ringde dagis igår och meddela att Nova har fått ögoninflammation så hon fick vara hemma idag från dagis, usch stackars lilla hjärtat. Hon hann gå 1 vecka på dagis innan hon blev sjuk igen, dumma dagisbaciller! 

Hon är oftast pigg och glad men märker hur jobbigt hon tycker det är med ögonen. Hoppas bara vi andra inte blir smittade och får hålla oss friska samt att Nova får bli frisk fort. Mammas lilla hjärta. Detta är det som hänt oss de senaste dagarna, häromdagen hade jag förvärkar som sedan avtog, fy vad ont det gjorde! Jag hade aldrig det med Nova. 

Nu kämpar vi och håller ut vi ska tillbaka till sjukhuset 5:e maj och även få göra ultraljud och väga/mäta bebis, jag hoppas de går med på att bebisen får komma i maj. Jag orkar inte med all smärta eller vara sängliggandes.

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback