2015-08-16, kl 22:44:52

Föräldrar ta ert ansvar detta är inte okej

det är sällan jag skriver om händelser som gör mig förbannad men denna gången kan jag inte hålla mig! Idag på badet åkte Nova vattenrutschkana och Nova vet att när hon satt sig till rätta precis innan hon åker ner ska hon vänta så vi hunnit springa runt från trappan fram till slutet av rutschkanan så vi kan ta emot henne.

 idag blev hon knuffad av ett barn när hon väntade på att Mattias skulle kommit och tagit emot henne, Mattias sade då åt de att man inte får göra så till barnet då kommer istället 4 föräldrar alltså mamman, pappan & kompisarna till paret som frågar vad det är som hänt, Mattias förklarar och tillsvar får han "det är inte vårt barns fel att eran dotter är så långsam hon får väl vara snabbare nästa gång", bara den meningen säger allt!

 Inte ens ursäkt heller fick vi! Det var bara tur att Mattias precis hann fånga Nova annars hade hon kunnat slagit ihjäl sig då det är typ sten golv. Jag blir så förbannad hur fan kan man som förälder inte lära sina barn att respektera varandra och vänta på sin tur? De var något år äldre än Nova ska jag bara påpeka. Och hur kan man som förälder inte ta ansvar för sitt barn? Det bara kokar utav ilska hos mig tänk om Mattias inte hade hunnit fångat henne då kanske Nova inte hade klarat sig!

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback