2015-04-20, kl 12:29:40

Hydronefros

Som ni alla vet så har jag problem med min njure, jag hade exakt samma med Nova när jag var gravid med henne. Jag tänkte nämnligen förklara för er vad det är jag har, det kallas för hydronefros och innebär att när livmodern/bebisen växer så trycker den på min njure, vilket gör extremt ont! För att underlätta för mig opererar man in en slang i min njure, en nefostromi som det heter.
 
Tyvärr har jag inte blivit bättre trots detta och då det är för tidigt i gravidteten för att ta ut bebisen enligt läkarna så får jag medicineras med tunga mediciner, för att försöka få hjälp med smärtan och få mig orka/stå ut så långt som möjligt. Förra gången när jag var gravid med Nova, var jag längre gången och då var det lättare att ta ut henne. Nu när detta började för mig flera veckor tidigare än med Nova så får vi kämpa. Tyvärr hjälper det inte alltid här hemma med medicinerna och då får jag åka akut in och få ännu mer mot smärtan.
 
Jag märker själv att bebisen har blivit mer van vid medicinerna denna gång, så fort jag tar medicinerna så sparkas den för fullt, vi har blivit förvarnade utav läkarna att bebisen kan vara påverkade de få första veckorna då den är van med medicinerna, vi fick denna förvarning med Nova också. Men då jag endast hade detta 1 vecka innan Nova togs ut så var hon inte påverkad. Denna gång är jag mer rädd att bebisen kommer vara påverkad och hur den kommer reagera de första veckorna.
 
Detta är ingenting jag själv valt och hade jag fått välja hade jag valt att ta ut bebisen redan nu. Jag hoppas såklart att det blir som med Nova att bebisen inte påverkas utav detta, håller alla tummarna och tår för att den får komma snart för jag orkar inte mer snart och för att den inte är påverkad.

En liten del utav slangen som sitter i min njure.

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback